Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ-Μέρος Γ'- ΛΟΥΚΕΡΝΗ

Και κάποιες εικόνες της Ζυρίχης από το τραμ προς τον σιδηροδρομικό σταθμό

Σκηνή από το τραμ: ένας άνθρωπος σε ανεμόσκαλα

Ζαχαροπλαστείο στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ζυρίχης

ΛΟΥΚΕΡΝΗ
Την Παρασκευή, 4 Ιουλίου, τη δεύτερη μέρα μας στην Ελβετία, ξεκινήσαμε για τη Λουκέρνη, νοτιοδυτικά της Ζυρίχης, στην Κεντρική Ελβετία, με το τρένο(102 ευρώ). Ένα ευχάριστο, σύντομο ταξίδι των 45 λεπτών, στη διάρκεια του οποίου απολαμβάναμε το υπέροχο τοπίο, ντυμένο στις πιο όμορφες αποχρώσεις του πράσινου!

Φτάνοντας στη Λουκέρνη, ο σιδηροδρομικός σταθμός ήταν δίπλα στη λίμνη της πόλης.

Αποφασίσαμε πρώτα να κάνουμε μια οργανωμένη εκδρομή προς το βουνό Pilatus και ύστερα να ανακαλύψουμε την πόλη.

Κόβουμε τα εισιτήρια(240 ευρώ για τους τρεις μας) και ξεκινούμε την εκδρομή μας με την κρουαζιέρα στη λίμνη της Λουκέρνης.

Εξαίσια μέρα, και η δίωρη βόλτα στη λίμνη θα μας μείνει αξέχαστη,

γιατί πέρα από τα καταπληκτικά τοπία που το μάτι μας αλλά και ο φακός δεν χόρταινε να απαθανατίζει,

Τα παιδιά είναι πίσω από μένα
γνωριστήκαμε και με μια ομάδα δεκαεπτάχρονων μαθητών και μαθητριών από το Μπάφαλο των ΗΠΑ που έκαναν εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ευρώπη.

Όλα, βέβαια, τα παιδιά είχαν ρίζες από τη γηραιά ήπειρο!

Μετά την κρουαζιέρα, ανεβήκαμε με τον οδοντωτό στο όρος Πιλάτους.

Περιμένοντας για τον οδοντωτό είδαμε και μια μπάντα
Μέσα στο βαγόνι του οδοντωτού
Ο οδοντωτός
Η θέα από τον οδοντωτό μαγευτικότατη

Οι Αμερικανιδούλες φίλες μας απέναντί μας στο ίδιο βαγόνι

Ήταν κρύο! Από εκεί πάνω είχαμε μια πανοραμική θέα της πόλης με τη λίμνη της, αλλά και των χιονισμένων Άλπεων.

Στη συνέχεια, κατεβήκαμε με το τελεφερίκ στο Kriens, απ’ όπου φτάσαμε στη Λουκέρνη σε δέκα λεπτά με το λεωφορείο 1.
Στο Kriens πετύχαμε κι ένα γάμο

Το αυτοκίνητο των νεονύμφων
Διακρίνεται η νύφη στο αυτοκίνητο
Η εκκλησία στο Kriens
Η Λουκέρνη είναι μια ζωγραφιά. Η επιτομή της ομορφιάς! «Η ομορφιά σε μικρογραφία», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η φίλη συγγραφέας Κίκα Ολυμπίου.
Η λίμνη της Λουκέρνης

Κέντρο της ζωής εδώ είναι και πάλι η λίμνη, με τους κύκνους που τραβούν το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων.

Πρώτα θέλαμε να δούμε το Lion Monument, το μνημείο του λιονταριού, που μας εντυπωσίασε με το μέγεθός του.

Πήραμε τον δρόμο κατά μήκος της λίμνης και σε κάποιο σημείο στρίψαμε αριστερά και μετά στα δεξιά μας είδαμε ένα κτήριο με την επιγραφή Panorama.

Μας θύμισε έναν ανάλογο πίνακα που είδαμε στη Σεβαστούπολη της Κριμαίας, έργο ενός Γάλλου, για τον Κριμαϊκό πόλεμο. Είναι ένας πίνακας 6,600 τ.μ. για τον πόλεμο του 1870-71 μεταξύ Γάλλων και Γερμανών.

Το μνημείο του λιονταριού
Στα εκατόν πενήντα μέτρα, πίσω από το Panorama, σε έναν ωραίο κήπο με πανύψηλα δέντρα, ατενίζουμε ένα πέτρινο μνημείο εννέα μέτρων,

ένα θεόρατο λιοντάρι που στήθηκε το 1819-1821 προς τιμήν των Ελβετών φρουρών της τραγικής Μαρίας Αντουανέτας.

Αποχαιρετούμε το μνημείο του λιονταριού
και προχωράμε προς την πόλη

Περπατώντας στα στενά λιθόστρωτα δρομάκια της παλιάς πόλης, που είναι μικρή, πεζοδρομημένη, με πλατείες και στοές, θαυμάζουμε κτήρια με ζωγραφισμένες προσόψεις.
Στους γύρω λόφους σώζονται τα μεσαιωνικά τείχη και οι πύργοι τους.

Η Λουκέρνη, που τη χωρίζει στα δύο ο ποταμός Ρέους, ενώνεται με επτά γέφυρες. Μετά την περιδιάβασή μας στην παλιά πόλη, φτάνουμε και πάλι στη λίμνη, και συγκεκριμένα στη σκεπαστή γέφυρα,

μια ξύλινη γέφυρα, «την ομορφότερη ίσως της Ευρώπης», την Kapellbrucke

Η Κινεζούλα με το μουσικό της όργανο έξω από τη γέφυρα

Είναι η παλαιότερη γέφυρα στον κόσμο με ωραία ζωγραφισμένη οροφή. Κατασκευάστηκε τον 14ον αιώνα για προστασία της πόλης.

Περπατώντας στη γέφυρα, βλέπουμε εκατόν περίπου εικόνες από τη ζωή της πόλης αλλά και κομμάτια της ελβετικής ιστορίας στην οροφή της.

Η γέφυρα κάηκε τον Αύγουστο του 1993, αλλά αποκαταστάθηκε σε λίγους μήνες.

Στα δεξιά της γέφυρας, δεν χορταίνουμε την πανδαισία των χρωμάτων από τα παρτέρια με κρεμαστά πολύχρωμα λουλούδια.

Ταυτόχρονα, όμως, μας μαγεύουν και τα κτήρια σε αυτή την πλευρά, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια, με την θεσπέσια ομορφιά τους και τα λουλουδιασμένα μπαλκόνια τους.

Δυστυχώς, δεν είδαμε την πόλη το βράδυ, αλλά και τη μέρα ο ρομαντισμός που εκπέμπει  είναι απίθανος. Είναι μια πόλη παραμυθένια!

Ανάμεσα στα αξιοθέατα που πρέπει να δει ο επισκέπτης είναι και το Μουσείο Πικάσσο, όπου εκτίθενται 200 φωτογραφίες του, και το Μουσείο Βάγκνερ, όπου είναι το σπίτι όπου έζησε τα πιο ευτυχισμένα χρόνια της ζωής του ο μεγάλος μουσουργός, γεμάτο από τα ενθυμήματά του.

Γυρίσαμε στη Ζυρίχη πολύ ενθουσιασμένοι από την εκδρομή μας στη Λουκέρνη, νιώθοντας ότι είχαμε μια θαυμάσια μέρα με ανεπανάληπτες εμπειρίες.
Αν δεν έχουν οι τραπεζίτες της υφηλίου τέτοια αυτοκίνητα,